Segítség pedagógusoknak

Animációs kisfilm: Nadija – Remény a háború árnyékában

A MedSpot Alapítvány pszichológus csapata a MOME-val együttműködve egy olyan animációs kisfilm elkészítésében vett részt, amely egy gyerek szempontjából láttatja a háborút, a félelmeket és a reményt. A kisfilm célja az érzékenyítés a háborús övezetből menekülő gyermekek és felnőttek sorsa iránt azok számára, akiket a háború csak távolabbról érint. A film bővítheti az iskolapszichológusok, pedagógusok eszköztárát, elősegítheti az integrációt, és egy családi beszélgetés elindítója is lehet.

Bővebben…

Szolgáltatástérkép

Az UNHCR (az ENSZ menekültügyi szervezete) szolgáltatástérképén 71 magyarországi szervezet 60 szolgáltatása szerepel az ország összes megyéjéből. Az angol nyelvű adatbázisban szektorok, szervezetek, szolgáltatások és megyék szerint is lehet keresni.

Bővebben…

Pszi Pont Alapítvány #EgyüttUkrajnáért projekt

Felmerült az igény egy tapasztalatátadásra azok között az óvodapedagógusok között, akik ukrán gyerekekkel foglalkoznak. Ezért az EDUA projekt keretében egy online beszélgetést szervezünk június 29-e csütörtök 16-17 óráig, amennyiben lesz erre legalább négy jelentkező. Kérjük, részvételi szándékát június 27.-én kedden 16 óráig jelezze! Felhívjuk a figyelmét a Pszi Pont Alapítvány #EgyüttUkrajnáért projektjének eredményeként elkészül fontos szakmai anyag, mely az […]
Bővebben…

Magyar mint idegen nyelv online tanfolyam Menedék Egyesület

A Menedék Egyesület online magyar nyelvtanfolyamot indít kezdőknek szerdánként vagy péntekenként. Az ukrán nyelvű szórólapokat mellékeljük. A tanfolyamokhoz ezeken a linkeken lehet csatlakozni: https://us02web.zoom.us/j/83362049360 (szerdai csoport) és https://us02web.zoom.us/j/88090246247 (pénteki csoport).
Bővebben…

Pedagógus Párbeszéd Műhely – Inklúzió az iskolában

Kedves Kolléga! Szeretettel meghívunk egy interaktív, gyakorlatorientált műhelymunkára. Célunk, hogy a Jezsuita Menekültszolgálat és az Ignáci Pedagógiai Műhely szakembereinek bevonásával, a kapcsolati hálónkat erősítve keressük a közös megoldásokat. A műhelymunka célja: A pedagógusok személyes és szakmai megerősítése, valamint inspirációk és praktikák nyújtása az iskolai és osztálytermi befogadás (inklúzió) folyamata során felbukkanó kihívások megoldásához. A műhelymunka […]
Bővebben…

Középfokú beiskolázás – tanári, igazgatói tudnivalók, teendők

Utolsó frissítés: 2024. február 12.

A magyar iskolában tanuló tanköteles menedékeseknek és kettős állampolgároknak részt kell venniük a felvételi eljárásban. Ez mind a szülők és a tanulók, mind az osztályfőnökök, segítő tanárok és középiskolai igazgatóknak szempontjából nagy kihívás. Fontos tudni, hogy a középfokú iskolák igazgatóinak lehetőségük van ezen tanulók esetén az egyéni mérlegelésre.

Bővebben…

Hány ukrán menekült van jelen a magyar közoktatásban?

A kérdésre nem egyszerű a válasz. A médiában az idei évre vonatkozóan nem találkozunk adatokkal, és a hatóságoktól sem sikerült információt szereznünk. A menedékesekre vonatkozó alapadatok az Egyesült Nemzetek Szervezete Menekültügyi Főbiztossága (UNHCR) folyamatosan közzéteszi, azonban a kettős állampolgárok ebben nem szerepelnek. Értékes – bár nem teljeskörű – adatokhoz jutottunk, amikor e-mailben megkerestük az összes óvodát és állami iskolát.

Bővebben…