Címke: Középiskola

Hány ukrán menekült van jelen a magyar közoktatásban?

A kérdésre nem egyszerű a válasz. A médiában az idei évre vonatkozóan nem találkozunk adatokkal, és a hatóságoktól sem sikerült információt szereznünk. A menedékesekre vonatkozó alapadatok az Egyesült Nemzetek Szervezete Menekültügyi Főbiztossága (UNHCR) folyamatosan közzéteszi, azonban a kettős állampolgárok ebben nem szerepelnek. Értékes – bár nem teljeskörű – adatokhoz jutottunk, amikor e-mailben megkerestük az összes óvodát és állami iskolát.

Bővebben…

Közeledik a nyolcadikosok továbbtanulási jelentkezési határideje!

Minden nyolcadikos tanulónak jelentkeznie kell középfokú továbbtanulásra február 22-ig – akkor is, ha még nem tudja, hogy jövőre Magyarországon tartózkodik-e. Cikkünkben elmondjuk a jelentkezéssel kapcsolatos tudnivalókat, és tanácsot adunk a szülőknek a megfelelő iskolába való bejutás érdekében.

Bővebben…

Az osztályodban van ukrán menekült gyermek? Segíts nekünk egy 1 perces kérdőív kitöltésével!

Az EDUA projekt célja, hogy ukrán menekülteknek és segítőiknek egy helyen biztosítsa az oktatással kapcsolatos legfontosabb információkat. Szeretnénk, ha valóban eljutnánk azokhoz, akiknek a legnagyobb szüksége van ránk, ezért szeretnénk hiteles információt kapni arról, az ország mely intézményeiben és hányan vesznek részt oktatásban és óvodai ellátásban menekült gyerekek. Kérjük, segítsd munkánkat az alábbi 1 perces kérdőív kitöltésével!

Bővebben…

Egy iskola segített szülők nélkül érkező ukrán menekült gyerekeken

A Kőrösi Csoma Sándor Két Tanítási Nyelvű Baptista Gimnáziumnak 100-120 külföldi diákja van. Az itt dolgozó tizenhárom magyar mint idegen nyelvszakos pedagógus mintegy 28 csoportban tanítja az idegen nyelvű tanulókat. Az intézményt nem érte felkészületlenül az ukrán menekültek oktatása sem, hiszen 2013 óta foglalkoznak külföldi diákokkal is. Erről beszélt Berczelédi Zsolt intézményvezető.

Bővebben…

Lehet így is: Külföldi diákok a Mező Ferenc iskolában

Ottucsák Melinda Anikó a zuglói Mező Ferenc Általános Iskolában menekült és külföldi gyerekek oktatásával foglalkozik, emellett pedig az itteni munkaközösség vezetője is. Írt már nyelvtankönyet menekült gyerekeknek és magyar mint idegen nyelv szakos hallgatókat vizsgáztat. Eközben egy módszertani központ fejlesztésén dolgozik kollégáival, mely általánosan orvosolná az idegen nyelvű diákok oktatásával kapcsolatos hazai hiányosságokat. Az EDUA konferenciáján hívta fel a figyelmet a hiányosságokra.

Bővebben…